martes, 20 de diciembre de 2011

És "contagiosa" l'energia solar?










Un nou estudi realitzat per la Universitat de Yale així ho afirma després de l'anàlisi del que succeeix quan en un mateix codi postal de Califòrnia (principal mercat a EUA, fonamentalment amb una gran proporció de petites instal·lacions), s'instal·la energia solar en un de les seves teulades i l'efecte que això produeix en els seus veïns.

L'estudi assenyala que per cada augment de l'1 per cent en el nombre de les instal·lacions en un mateix codi postal, es produeix una disminució en la mateixa proporció (1 per cent) en la quantitat de temps necessari per realitzar una altra nova instal·lació d'energia solar.




Amb un exemple numèric i sota el supòsit que s'inicia el procés amb unes 25 instal·lacions d'energia solar, i amb un temps mitjà entre cadascuna d'elles de 30 dies (línia vermella del gràfic), es pot concloure que per exemple, per a la instal·lació número 250 el temps mitjà entre cada instal·lació disminueix 10 vegades en relació a les primeres, ja que solament són necessaris 3 dies per al seu inici.

Sembla ser que igual que el que succeeix amb altres productes nous al mercat, poques persones desitgen ser els primers, per la qual cosa prefereixen veure primer que altres persones de la seva confiança es facin d'ells, i així amb posterioritat, la pròpia "pressió del grup" els porti a adquirir en aquest cas una instal·lació d'energia solar.

L'estudi no ha trobat cap evidència directa en el sentit que la disminució en el temps de les instal·lacions és a causa d'una campanya específica realitzada per algun contractista en particular. Conclou amb la idea que el "efecte entre parells" es produeix a causa d'una combinació d'aprenentatge social d'una banda, i d'imatge davant els altres. La idea és continuar investigant aquestes causes en una anàlisi posterior.




L'informe també va investigar quines són les principals raons per les quals una persona decideix instal·lar energia solar en la teulada del seu habitatge. En la major part, l'elecció és per raons financeres, seguit per l'efecte en el medi ambient.

Conclusió: Poseu plaques a casa vostra i aviat els vostres veins també hi posaran

No hay comentarios:

Publicar un comentario